Daniel-CZ o svém kamarádovi: Věděl jsem, že ''Birdman'' rozhovor neodepře

30.07.2017 12:25

 

    Dostali jsme se nakonec i k rozhovoru za jedním z dalších hráčů Danielem-CZ , který je zprostředkovatelem rozhovoru s vývojářem '' Shigorem Birdmanem '' . Nejdřív byl k našemu oblíbenému povídání skeptický, nicméně podařilo se mi ho přesvědčit, at' si otázky pročte a rozhodne se, zda se této aktivity i sám osobně zúčastní. Nakonec se spolupráce vydařila a tak nemusí nikdo mít strach, včetně našeho hosta, že by počteníčko nebylo pro naše čtenáře zajímavé nebo by nemělo patřičnou úroveň. Je tomu přesně naopak.

Tak jako mnozí z nás si k Vietcongu našli nějakou tu cestičku. At' už náhodnou nebo prostřednictvím jakékoliv záležitosti nebo osoby blízké nebo i kamaráda. Dodnes se najdou takoví lidé, kteří mají v paměti dobře a nesmazatelně zapamatováno, jaké jejich první kroky k Vietcongu byly. V některých případech jsou to moc dobře záchytné nevšední momenty.

,,Docela přesně si to pamatuji,'' je si jistý Daniel-CZ ,,bylo to v té době, kdy vznikla ta fotka s Birdmanem u billboardu. Každý rok se pořádala taková sešlost lidí z Magea a kolem party, co dělala překlad Fallouta do češtiny. Já tehdy nabíral pár lidí cestou a Birdman furt mlel cosi o tom, že se účastní nějakého projektu Vietcong a že to je super hra a taky že doufá, že nebudeme pirátit a koupíme si ji,'' vypráví a dále ještě pokračuje:

,,Já řídil a poslouchal jsem ho tak půl ucha. Pak jsme minuli nějaký billboard s hrou a on ještě přidal na intenzitě. Začali jsme se ho vyptávat a on to líčil tak přesvědčivě (jak on to umí, jeho historky jsou legendární), až jsme přejeli odbočku a zajeli si asi 50km. Birdman mi to po těch letech odpustí, ale první kopii jsem sprostě upirátil. Pak jsem si ale hru koupil a nakonec mám doma podepsanou kopii Fist Alpha. Tu jsem dostal, protože tu fotku, jak stojí u bilboardu, Pterodon použil k nějaké propagaci a já mu v legraci řekl, že oni upirátili mou fotku. On se tak nějak zamyslel a říkal něco v tom smyslu, že to je fakt a co bych chtěl. Já si napůl v žertu řekl o podepsanou krabicovou verzi a po čase jsem ji fakt dostal. Hra mě tehdy dostala od začátku.

Já jsem starý hráč, začínal jsem na Commodore 64, pak Amiga atd. . Ale nedalo se to srovnat s tehdejšími střílečkami, jako byl Duke Nukem, Shadow Warrior, co jsme tehdy hodně hráli. Fakt mě tehdy chytla a celou jsem ji musel projít a vždy jsem se těšil na briefing a novou misi.''

Jedním z často diskutovaných témat kolem dnešních a starých her je bezesporu grafika. Snad jen ti největší srdcaři nepotřebujou hrát nejmodernější a nejvymakanější hry, co se samotné grafiky a hratelnosti postav nebo jiných neživých objektů týče. Stará grafika, na tehdejší technologie a dobu úchvatná, dělá Vietcong Vietcongem. ,,Já nikdy nedal moc na grafiku her. Pro mě má hratelnost kouzlo jinde, ale líbilo se mi a líbí se mi dodnes.''

Nejvěrnější srdcaři a s největší pravděpodobností už poslední, tvoří velkou komunitu. A myslím si, že my Elit'áci tvoříme s Alpha Teamem a =GONZOvou= partou s nejznámějšíma hráčema pomyslnou rodinu, vzhledem k dekádě, k jaké jsme se dostali a tím je přežití padlého QTrackeru (zrušený první alternativní poskytovatel pro online hraní po internetu - pozn. red.) . Zvláště pro české okruhy je fajn, že Vietcong má na svědomí české vývojářské studio a nikoliv zahraniční a na to musíme být hrdí!

,,Je to naprosto úžasné,'' rozplývá se náš host ,,dokonce jsem slyšel, že se dost kopií prodalo i v Japonsku a tam prodat nejaponskou hru je spíše zázrak. Navíc byla perfektně nadabovaná v češtině. Na tehdejší dobu to působilo jako zjevení.'' No to bezesporu jo, když si vezmeme, jak potom celkově Vietcong na drtivou většinu lidí zapůsobil. Kolik lidí z něj bylo hluboce nadšených.

V době, kdy se rozšiřoval po domácnostech internet, byla žádaná kromě příběhu Kampaně hlavně online část Více hráčů. Je to pochopitelné. Byla v tehdejších dobách Vietcongmánie, ty nejlepší časy, jaké kdy vůbec mohly kdy být! Nejzkušenější a nejletitější hráči mi určitě dají jednoznačně za pravdu. Společnost ve Vietcongu bych rozdělil na dvě známé sféry: Coop komunity a tzv. ''hopsací módy'', jako je například CTF, DM a další. U všech těchto módů pak někteří hráči se poté chopili i vydaného editoru, se kterým jsem já kdysi zkóšel něco udělat, ale nenaučil jsem se s ním. Opravdu jsem na to neměl ani omylem.

Začaly se postupně objevovat i mapy uživatelské. U Coopu je potřeba poznamenat na ten fakt, že hráč ve své složce maps si může dovolit maximálně 500 map (každá mapa obsahuje 2 základní soubory), čili maximálních 1000 souborů může v adresáři být. Jakmile toto vysoké číslo překročí hranici o dva soubory, hra nejde spustit. Proto je potřeba si počet uživatelských map (a nejen těch Coopových), hlídat. ,,Podívám se, kolik jich mám já....... tak přesně 323 map. Není to nic moc, já vím. Ale opravdu se mi jich líbí tak kolem dvaceti,'' říká skromně na závěr.

A jak už jsem předeslal, tak ačkoliv se Daniel-CZ o rozhovoru s ním původně bál, tak nakonec prozřel a rozhodně si myslím, že podal dobrý výkon pro to, abychom Vám, našim milým čtenářům rozhovor pro počtení poskytli a vydali ho! A tak se taky stalo a Vy si opět můžete udělat pohodlí a přečíst si, co zajímavého a možná i překvapivého nám náš host v rozhovoru odpověděl.

 

 

Ahoj, Danieli! Na úvod bych ti chtěl v rámci rozhovoru s tebou poděkovat za možnost rozhovoru se ''Shigorem Birdmanem'' ! Kdy a kde jste se vlastně poprvé viděli a posléze i spřátelili?

To je v pohodě. Já věděl, že Birdman rozhovor neodepře. I když ten druhý rozhovor jsem z něj musel páčit. A kde jsme se poznali? Mageo Joe, Mageo... já na něm byl od roku 1995 nebo 96 tuším a tam jsme se poznali. Osobně jsme se viděli asi o dva roky později na akci. Slíbil jsem mu za překlad flašku Whisky a pak jsme seděli (asi na 20 lidí) v hospodě a já ji furt žmoulal a nevěděl jsem, který to je ten Birdman. Nakonec se ukázalo, že to byl ten nejukecanější týpek v místnosti. Šátek alá Rambo kolem krátkých vlasů. No úplně jiný zjev, než dneska. :-) Flašku jsme vypili, vykouřili několik doutníků a asi od té chvíle je mezi námi něco jako přátelství.

 

Jaký je to pro člověka pocit mít kamaráda, který se osobně podílí na hře, která se i po mnoha letech stala oblíbenou a hráči ji svou aktivitou udržují?

Tak jsem o tom nikdy nepřemýšlel. Já Birdmana asi beru trochu jinak než vy, co to hrajete patnáct let. Překvapilo mě, když jsem se zmínil, že ho znám, jaký to mělo ohlas.

 

Ve druhém rozhovoru s Birdmanem si zmínil, že jste spolu byli na Havaji. Měli jste nějakou partu přátel, kam jste jezdívali na dovolené? Znáš osobně i někoho dalšího z bývalého týmu PTERODONu?

Hehehe, nebyli jsme na Havaji, ale v Havaně! :-D Já tě zklamu, ale ty jsi z Brna a víš, že je to hospoda. Na dovolené s ním jsem nikdy nebyl, ale zase se poměrně často vidíme, protože on jezdí na střelecké akce co pořádám. Jezdí do Ostravy na RPG srazy fandů a tam jsem také. A jednou ročně, těsně před Vánoci máme takovou malou slezinu v Brně. Jdeme na střelnici a večer do hospody. Je to mladá tradice, asi tři roky, ale jsme rozhodnutí v ní pokračovat. Osobně nikoho dalšího neznám... asi... víš, na akce z Magea jezdilo tolik lidí, že možná někdo z Pterodonu byl. Ale s jedním (a fakt mě zabij, ale nevím s kým) jsem se virtuálně ošklivě rafnul. Ale je to už dávno.

 

        Odpověd': Dobrá, tak přijmi mou omluvu. Popletl jsem si Havaj s Havanou. O:-) A ačkoliv su odsud, tak o Havaně jsem snad ještě neslyšel. Ale to bude nejspíš proto, že hospody nevymetám. Jinak určitě nezabiju, to jako nehrozí. ;-)

 

A prožili jste další nezapomenutelné společné zážitky, na které se bude rádo vzpomínat?

To zase ano. Když jsme byli mladší, dělali jsme takové věci, za které bych si možná dnes i nafackoval. Ale recese je nám oběma blízká a černý humor také. Takže někdy jdeme až na dřeň. Ale podrobnosti raději neřeknu. :-))

 

Máš nějaké koníčky, které jsou tématem k Vietcongu hodně blízko nebo mají leccos společné? Vím o tobě, že chodíš rád na střelby...

Tak střelba je moje velká vášeň, to je fakt. Já si vystřelil skoro ze všech zbraní, co jsou ve Vietcongu. Colt 1911 dokonce vlastním, AR 15 taky, ale střílel jsem i z vietnamského full auto originálu. Kromě Stena a kulometů jsem z většiny zbraní střílel. No a jak jsem se zmínil, že pořádám tématické akce na střelnici, tak letos na jaře byla Vietcong akce. Zbraně jsem omezil do roku 1970, někdo přišel v U.S. uniformě s maskováním z Vietnamu, někdo měl alespoň rýžový klobouk. Postavičky z her jsem nechal vytisknout na rozměr terčů a královsky jsme se pobavili. A k jídlu se podávalo stylové MRE.

 

Jak se Birdman díval na to, že s ním někdo chce uspořádat amatérský rozhovor ohledně Vietconga po tolika ''x'' letech?

Byl překvapený. Loni před Vánoci jsem mu začal nad sklenkou rumu povídat, jak mě to chytlo, že je spousta nových map, že hráčů je sice málo, ale většina je fajn a mapaři dělají mapy o jakých se mu ani nesnilo. Dost jsme si tehdy o tom povídali a bylo vidět, že ho to těší.

 

Nebýt tebe, tak bychom nikdy takového vzácného hosta neměli možnost si přečíst. Kde se v tobě vlastně vůbec vzal ten nápad se Birdmana na něco zeptat?

Četl jsem si rozhovory co máš na webu a napadlo mě to. Tak jsem ti to nabídnul, že to zprostředkuji. Ale kdybys ho oslovil sám, tak ti asi taky neodmítne.

 

Setkáváte se dodnes třeba po domluvě v hospodě na dobrém pivu nebo pořádáte čas od času nějaké srazy?

Ty velké srazy už bohužel nejsou kromě těch, co pořádám já. Jsme starší, někteří mají rodiny a jiné zájmy. Ale s ním se vidím relativně často, jak jsem uvedl výše. Někdy si dorazí zastřílet do Opavy i mimo akce, někdy jdeme na oběd, když jsem v Brně... jak čas dovolí.

 

Tušil si tak trochu, že by z toho mohl být regulérní rozhovor, na který jsou místní návštěvníci webu a zvláště věrní čtenáři článků a rozhovorů zvyklí? A dalo ti to hodně úsilí, aby se zvláště premiérový rozhovor s ním dotáhnul do úspěšného konce?

Ale to ano. Jen ten druhý rozhovor byl pro něj časově náročný. Dokončovali hru a neměl moc času. Musel jsem ho upomínat a musím si s ním ještě promluvit, že ho vzal tak stručně.

 

        Odpověd': Jojo, sice některé otázky u toho druhého stručnější byly, ale můžeme být vůbec rádi, že se nám věnoval a že si našel čas i na ten rozhovor druhý. Myslím, že to určitě chápou i sami čtenáři, takže žádný problém.

 

Když se pomalu přesuneme ke hře, tak máš svou oblíbenou postavu, případně si zakládáš i na pokrývce hlavy?

Oblíbenou postavu nemám. Já si asi vybral prvního vojáka. A nechtěl jsem Hornstera přesto, že je mi sympatický, má ho každý. Chvíli jsem hrával s baretem, ale ten kovbojský klobouček se mi líbil více.

 

Mohl bys čtenářům vysvětlit tu zajímavost, když si v rozhovoru s Birdmanem zmínil, že sis Vietcong nainstaloval skoro po 15ti letech? To už je docela kuriózní doba dá se říct... co tě k tomu vedlo?

Dostal jsem chut' si ho zahrát. Nainstaloval jsem ho loni asi touhle dobou a hrál mise. Pak mi ve druhé misi hra spadla a já pátral proč. Objevil jsem VC Starter, stránky Alpha Teamu a tvoji. No, odehrál jsem to k misi v bažině a napadlo mě, zda se ještě hraje na internetu. Mě ani tehdy nebavil DM, já vždy hrával Coop i na LAN jsme hrávali Coop. No a začal jsem hrát na vietcong.tk... a chytlo mě to neskutečně, i když jsem umřel vždy pár vteřin po joinu.

 

Je podle tebe fajn, že po pádu tenkrát Q Trackeru se těm nejvěrnějším a nejzapálenějším umožňuje nadále spolu online hrát díky ''Master serveru''?

To je naprosto úžasné a všem za to velký dík.

 

Seš ve hře rád za možnosti míření zbraní a taktéž výklonů do stran jak ve stoje, tak i při pokleku?

Tak to je to, co dělá Vietcong tak perfektní hrou i dnes. Mně tehdy vždy vadilo to míření přes křížek, jakoby od boku. Prý je to první hra na světě, kde to bylo takto použito. Navíc ten nápad, kdy jsi za kamenem a když chceš střílet, tak se musíš trochu odkrýt považuji za geniální.

 

Jaká je tvoje oblíbená zbraň a které se rád vyhneš?

Ze začátku jsem hodně hrál s M16. Pak jsem se naučil trefit z Thompsona přes celou mapu, ale já i v reálu miluji precizní střelbu a samonabíjecí zbraně. A v reálu je M1 naprosto skvělá puška. M14 sice ujde, ale M1 je ovladatelnější a navíc má bajonet, což mi párkrát zachránilo kůži. Dneska (když mám den), trefím na tři výstřely i běžícího konga a to jsem sám v pohybu. Z US zbraní nemám rád Stena. Ale možná tím, že to je takový cheat. Ne, že bych se mu důsledně vyhýbal, ale nemusím ho. A pak sniperovky, to mě nikdy nebavilo. Z ruských zbraní je skvělý Simonov nebo Mosin na dálku a PPS-43, metla zákopů a měst. PPŠ-41 je taky dobrý, když se to s ním umí a při ústupu je k nezaplacení, protože má obrovskou kapacitu zásobníku. Moc nemusím Škorpióna. Malá kapacita, ale na blízko je skvělý. No a z kulometů netrefím ani stodolu. :-)

 

Jaký preferuješ typ map a jaká je mezi něma ta, která ti svým celkovým vzhledem sedí?

Taková vzdušná džungle je skvělá. Jak je tam moc keříčků, moc mě to nebaví, kvůli známé chybě hry. Rád si zahraju i město, MIDI je srdcovka a to obě verze. Mám rád mapy od =GONZA=. Pueblo považuji za jeho nejlepší oddechovou mapu a přišel jsem na chut' i Boyardu. No a TaProhm je skvělá pro nácvik míření. Ale já si moc nevybírám. Většina map je hodně slušných co se hraje.

 

Vzpomínáš rád na den nebo noc, kdy sis velmi dobře zahrál, protože se sešli fajn známí hráči, se kterýma je nejlepší hrát?

Takových her bylo více. Strašně dobře se mi hraje s =GONZEm=, [AT]Formanem_CZ a dalšími. Hodně se můžu naučit a =GONZO= když má den, tak mi ukazuje záludnosti map, třeba kde dal medikity atd. . Sledovat je, i když jsem mrtvý, je moc dobré na učení se taktiky hry. Ale takových hráčů je více. Ze zahraničních se mi dobře hraje s Guderianem, Markem a Victorem Mysonem. Jsou to zkušení hráči. Umí skvěle střílet a někteří mají reakce jako útočící kobra. Jen párkrát jsem hrál s dalšími AT a je vidět, že to jsou ostřílení bojovníci a já jako docela špatný hráč jsem si připadal s nimi trochu nemístně. Ale moc na jejich servery nechodím, stejně bych jim to jen kazil.

 

Jak ty vlastně často hraješ? Běžně přes všední dny k večeru, víkendy, svátky...?

Jak kdy a jak mám náladu. Někdy i přes den, moje práce mi dává plnou kontrolu nad mým časem. V sobotu málo, to jsem na střelnici v podstatě celý den a pak si užívám klidu při čištění zbraní. A to trvá dlouho, takže v sobotu mě potkáš spíše vyjímečně.

 

Otázka pro zajímavost: Hraješ s invertovanou (reverzovanou) myší?

Ne a dost jsem kroutil hlavou, když jsi to s Peterem probíral.

 

Stal se někdy spoluhráč tvým herním vzorem, aby ses při Coopu stále zlepšoval? Pokud jo, jaký má nick?

Tak už jsem se o nich zmínil. Já si sice taky mapu rád zahraju sám, ale někteří jí projdou sami jako nůž horkým máslem a to koukám. Takových hráčů, na které koukám a nechápu, jak to dělají je více. Když je nás více na mapě, tak pokud tu mapu fakt dobře neznám, snažím se spíše držet vzadu a krýt mrtvé úhly útočící skupiny. Ale stejně ji vždy koupím mezi prvními. :-)

 

Máš ze hry oblíbenou muziku, kterou poslócháš třeba i mimo hraní?

Mám Gonzo mód a miluju film Predátor, takže když už tak Long Tall Sally. Ale mimo hraní ne, mám dost vyhraněný hudební vkus.

 

Jsou dnes ve Vietcongu nějaké české komunity, kterých se držíš a seš tak s nima v kontaktu? Mohl bys vyjmenovat i pár nicků jejich hráčů?

Tak mimo tebe, kdy přes špatný začátek (který mě dodnes mrzí), si vyměníme i pár ne-Vietcong mailů, tak asi Forman a =GONZO=. Občas si popovídám i s některými adminy na Platoon serveru, ale nic velkého. Taky jsem je pozval, včetně tebe na naši akci, ale dali jste mi všichni košem. :-)

 

U =GONZA= v jeho knize píšeš příspěvku ohledně jeho výtvorů. Konzultuješ tak o možných úpravách jeho map a píšeš postřehy?

To ne, =GONZO= to dělá dobře. Ale vím, že když mu napíšu, že se mi něco zdá už za hranou (a ted' prosím ber můj úhel pohledu začátečníka), tak na to mi řekne, že se mám naučit hrát (hehehe). Ale něco už i změnil. Dost jsme probírali jeho poslední mapu. Snad se mu podaří vyřešit ten problém, mně se zdála hodně dobrá. A =GONZO= má můj obdiv, že ty mapy dělá. Navíc mi pomohl i ve spoustě dalších věcí s Vietcongem, třeba problém se zvukem M1, textury zbraní atd. . Jeho mód jsem si upravil podle jeho pokynů a že mi pomohl vyřešit zvuk M1, kdy konečně zní dobře, tak za to jsem mu vděčný.

 

Na jakých Coop serverech tak nějčastěji hraješ? Stýkáš se tam právě s tvýma oblíbenýma hráčema, s kterýma už tvoříte určitý tým?

Začal jsem hrát na Plisskenově serveru, ale už tam od konce roku 2016 nehraju. Tuším, že jsem v jeho ranku skončil na 22. místě (ted' to bude horší, nechodím tam). Pak jsem hrál výhradně u =GONZA=, dal mi i adminpass a to mě skoro neznal, za což opět díky. No ale když mu tam začali chodit profláklí ''hráči'' a vzhledem k tomu, že je to jeho server a jeho rozhodnutí bylo dát jim šanci, tak jsem založil svůj vlastní server.

Nyní je ale Platoon hostovaný u Homiho. Sice mám možnost ho rozjet sám a půl roku jsem ho provozoval ve své režii, ale Homi to umí lépe nakonfigurovat. Já neuměl rozchodit automatický restart. Když je dobrá parta u =GONZA=, rád si tam zahraji dodnes a pssst, ale když má pro mě neznámou mapu a ta se mi líbí, tak ji dám k sobě. Občas jsem hrál u tebe, ale máš na můj vkus nastavený server dost lehce, jako rejoin po pár vteřinách atd. . Ke mně chodí pravidelně pár hráčů, se kterými mě opravdu baví hrát a to, i když jsme na mapě dva.

 

Hrál si kampaně v Jedničce a Fist Alphě? Které mise ti z hlediska příběhu přišly být nejlepší a které tě třeba i zklamaly?

Hele, já projel obě kampaně, ale před lety. Tu, co jsem začal loni, tak jsem nedohrál. Ale pamatuji si, že nejvíce se mi nelíbila mise s osvobozením zajatce a pamatuju si na adrenalin u poslední mise v jedničce. Ale Joe, ber to tak, že to jsou vzpomínky mladého kluka. Dnes bych se na to možná díval jinak. Jo a ještě se mi líbila ta mise, když v jedničce vylezeš z tunelu a musíš se dostat ke svým, takový lehký survival.. nemáš náboje a přežij.

 

Každopádně úvodní videosekvence, které mají hráče vtáhnót do děje mise jsou dobrým nápadem a natočeny dobře, že? Třeba Let na Po Tlong Karai z Jedničky, Operace ''Pěst Alpha'' ve Fist Alphě...?

Ano, to se jim povedlo. Hned ten úvod co tě vtáhne do hry, nebo když přivoláš leteckou podporu v kampani. Pěkně to oživí hru a nakopne atmosféru.

 

Když se Vietcong kdysi prodával v dobách jeho vydání, stála hra 999,- Kč, což tenkrát naznačovalo, že se jedná o zcela novou a unikátní hru. Jakou má podle tebe dnes Vietcong hodnotu - né z hlediska peněz, ale hra jako taková celkově?

Podle mě už navždy bude patřit do ''Zlatého fondu her''. Stačí se jen podívat, kolik zahraničních hráčů ji dodnes hraje a kolik videí je na YouTube.

 

Je vlastně Vietcong tvou nejoblíbenější hrou jakou si kdy hrál?

Z FPS asi ano, i když první Half Life měl podobně hutnou atmosféru i hratelnost. Ale já mám rád dungeony, Dungeon Master považuji dodnes za vrchol, přestože mu letos bude 30 let a potěšil mě Grimrock. Dungeon starého ražení má být krokovací. Fallout 1 a Fallout 2 jsou jedny z mých nejoblíbenějších dobrodružných her. Pak mám rád strategie, asi nejlepší je série Battle Isle a History Line. A z taktických Jagged Alliance 2 a UFO - první dva díly. To jsou také hry, které fans udržují při životě a je to dobře. Doporučuji. :-)

 

Je to tak fajn a populární hra dodnes, navzdory některým fatálním chybám, které hra obsahuje vlastně i díky svému enginu?

To je malý zázrak. Mně ovšem nepřijde ten engine ani graficky nějaký strašný. Já opravdu na grafiku tak moc nedal.

 

Když se to tak vezme, ze zbraní by nemělo jít střílet, když jsou ponořené ve vodě. Mohli tuhle věc jako jednu z mnoha vývojáři pohlídat?

Ze zbraní ve vodě střílet v reálu pochopitelně jde. Problém je, že hustota vody způsobí, že když vystřelíš z AK47 pod vodou, tak střela letí jen pár desítek centimetrů.

 

Používáš také pro hru zkratku ''rychlých kláves''? Je lepší pár frází mít takto připravených pro rychlé použití, než vypisovat v chatu?

Ano, používám. Mám tam ty základní jako ''ahoj'', ''díky'' a pak přivolání medika nebo ženisty. A varování jako ''sniper'' nebo ''nepřítel za námi''. Používám je ale chvíli a občas se přehmátnu. Ale slibuji, že si na to dám větší pozor.

 

Kolik hodin nejvíc vlastně vydržíš hrát jednu ''pařbu'' v kuse?

Dneska už moc ne, ale byly doby, kdy jsem dvacet hodin hrál Dungeon Mastera nebo Fallouta. Znáš to, takové ''ještě vyřeším tenhle quest a jdu spát''... a nejdeš. :-)

 

Díváš se mimo samotné hraní i na aktivní weby, které o Vietcongu přinášejí stále něco aktuálního, z českých i těch zahraničních?

Pochopitelně, sleduji web od =GONZA=, web Alphy a tvůj. Zahraniční moc ne. Jen občas, když mě něco zaujme. Ale je to spíše náhodné.

 

Co se těch webů týče, tak je fajn, že má =GONZO= svoji webovou laboratoř? Je to takový vyjímečný web v tomhle směru, že?

Určitě ano, pokud ne jediný...

 

Které jeho výtvory se mu podle tebe nejvíc povedly a kolik sám jeho map máš stažených?

Mám skoro všechny jeho mapy. Jak jsem říkal, nejlepší mapa je asi Pueblo.

 

U Coop herních serverů preferuješ metodu znovuoživení TeamRespawn nebo ti nevadí i okamžité znovuzrození?

Preferuji Teamrespawn a dost mě zlobí, když se někdo pořád rejoine. Jsem rád, když je to fér pro všechny. Já vím, že někde je pravidlo, že když tě trefí spoluhráč, nebo když tě zabijí a máš nulu na kontě, je povolen rejoin. Tak to já nedělám a to ani když dostanu úmyslný TK... war is war.

 

Co si myslíš o některých přísných pravidlech, které se na herních serverech objevují? Co kvituješ a co se ti naopak nelíbí a vymyká se to toleranci a volnosti pro hru?

No, mimo to, co jsem ti odpověděl na předchozí otázku, tak pochopitelně úmyslný TK, házení granátů naslepo ze zadních řad atd. . Je to pro mě nepřijatelné.

 

Jak se ti líbí dabingové obsazení postav? Který hlas ke které postavě ti sedí perfektně?

Dabing se moc povedl. Asi nejlepší hlas má Hornster, proto je to tak populární postava. Na mapě to někdy je jeden Hornster vedle druhého :-) ... a proto jsem si Hornstera nevybral. :-)

 

Poslední otázka: Stala se ti při hraní nějaká příhoda, která tě dovedla rozčílit? :-)

Jasně, že ano... štve mě, když Kong, aniž by tě mohl vidět, tak vyběhne zpoza rohu a střílí. Nebo když ti dá headshot brokovnicí přes celou mapu, což je v reálu nemyslitelné. Vím to, občas střílím trap. Ale nejvíce mě rozčiluje chování některých hráčů.

 

    Díky, že sis udělal čas na rozhovor a věnoval tak našim čtenářům tvoje postřehy a zážitky kolem Vietconga! Rozhovor to byl rozhodně velmi kvalitní. Měj se hezky a at' se daří jako po osobní stránce, tak at' se do hry ještě lépe po těch letech zapracuješ!

 

přejít na podstránku Rozhovor s ''Birdmanem''

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku

 

,,Docela přesně si to pamatuji,'' je si jistý ,,bylo to v té době, kdy vznikla
ta fotka s Birdmanem u billboardu. Každý rok se pořádala taková sešlost lidí z
Magea a kolem party, co dělala překlad Fallouta do češtiny. Já tehdy nabíral
pár lidí cestou a Birdman furt mlel cosi o tom, že se účastní nějakého projektu
Vietcong a že to je super hra a taky že doufá, že nebudeme pirátit a koupíme
si ji,'' vypráví a dále ještě pokračuje:
,,Já řídil a poslouchal jsem ho tak půl ucha. Pak jsme minuli nějaký billboard
s hrou a on ještě přidal na intenzitě. Začali jsme se ho vyptávat a on to líčil
tak přesvědčivě (jak on to umí, jeho historky jsou legendární), až jsme přejeli
odbočku a zajeli si asi 50km. Birdman mi to po těch letech odpustí, ale první
kopii jsem sprostě upirátil.
Pak jsem si ale hru koupil a nakonec mám doma podepsanou kopii Fist Alpha. Tu
jsem dostal, protože tu fotku, jak stojí u bilboardu, Pterodon použil k nějaké
propagaci a já mu v legraci řekl, že oni upirátili mou fotku. On se tak nějak
zamyslel a říkal něco v tom smyslu, že to je fakt a co bych chtěl. Já si napůl
v žertu řekl o podepsanou krabicovou verzi a po čase jsem ji fakt dostal. Hra
mě tehdy dostala od začátku.
Já jsem starý hráč, začínal jsem na Commodore 64, pak Amiga atd. . Ale nedalo
se to srovnat s tehdejšími střílečkami, jako byl Duke Nukem, Shadow Warrior, co
jsme tehdy hodně hráli. Fakt mě tehdy chytla a celou jsem ji musel projít a

vždy jsem se těšil na briefing a novou misi.''