Kdyby piloti nebo dveřní střelci na Po Tlong Karai přežili, bylo by to realističtější, myslí si v rozhovoru USSF SFC. George Broz

26.03.2020 10:43

    

    Kdo by byl po neaktivitě našeho již bývalého Coopového Vietcong Kolektivu čekal, že tu ještě někdy budeme mít premiérový rozhovor, s kým ještě zrealizován nebyl? Zřejmě asi už nikdo. Nicméně náš pozvaný host, pod herním nickem USSF SFC. George Broz , totiž nyní oprašuje zašlé památné rozhovory, kterých se zde na webu vydalo pro naše věrné čtenáře desítky. A hned na úvod tohoto článku musím napsat, že to byla velmi dobrá volba pozvat tohoto hráče, protože čtení to pro každého, kdo sem zabrósí na tento článek, bude zajímavé a kvalitní. Tento hráč totiž s náma nikdy nehrál (aspoň si to nevybavuju), ale je vcelku dost možné, že lidé z naší široké herní známosti ho potkali na jiných herních Vietcong serverech.

,,Ani nevím, jak jsme se k sobě dostali,'' přiznává náš host na skutečnost, že už uběhl nějaký ten čas, co jsem ho s nabídkou rozhovoru kontaktoval ,,v etapách často okolo zimního zkouškového jsem se v rámci odpočinku v průběhu studia často vracel k VC. Hlavně, když bylo škaredé počasí a měl jsem líné chvilky. Už si vzpomínám, myslím, že jsem od Vás chtěl save, kde se v první misi řídí M151.'' :) Skutečně i já si už nevzpomenu. Když jsem Georgeovi rozhovor posílal, uběhlo mnoho měsíců a byl jsem od něj informován, že je časově zaneprázdněn. No a jednou se takto člověk vzbudí a najde na mailu zprávu s vyplněnými otázkami po takové době. No nebudu lhát, bylo to jednoznačně hodně velké překvapení pro mě. :-) Ale o to více s rád, že se tak stalo, protože jak už jsem nastínil, tento vcelku obsáhlý rozhovor v počtu otázek rozhodně stojí za to. George mimo jiné ve svých odpovědích ukazuje, jaký byl a je dodnes velmi zapáleným aktivním hráčem!

V dnešních dnech, týdnech a měsících, se nejspíš nejvíc vzpomíná nejen celkově na Zlaté časy v dobách hraní Vietcongu, na ty zážitky ze hry, komunikace na Voicechatu nebo na programu TeamSpeak, ale také především a hlavně na kuriozity ve hře, které možná u mnoha hráčů vyvolávaly smích. Však ono se těch tzv. Easter Eggů pár ve hře skutečně našlo a dnes jsou si trófám tvrdit, legendární, velmi známé a nezapomíná se na ně. ,,Pamatuji si, že jsem byl jeden z prvních, kdo na fóru popsal Easter Egg s Kapitánem Rosenfieldem v misi ''Velký bahenní úklid'', kde bud' postřílí zajatce a nebo vyběhne do dělostřeleckého granátu. Poprvé to ještě vyšlo tak dokonale, že po popravě ležérně nasedl do vrtulníku a odletěl. Vzápětí to Defort komentoval, že tak to ve válce prostě chodí. Jako dítě jsem na to koukal jako husa do flašky. Hlavně po tom, co jsem se opravdu snažil a získal maximální počet zajatců, což byli myslím 3,'' uzavírá pan Brož krátkou předmluvu.

 

 

Dobrý den, Georgi! Navážeme na poslední rozhovor vydaný na našem Elit'áckém webu a začneme opět od konce. Jste ve Vietcongu stále aktivní, hrajete? Aspoň semtam, jak se říká?

Velmi málokdy. I když ted' v lednu jsem párkrát hrál, ale třeba mi to ted' zpříjemní další večery při koronavirové nákaze mimo učení a sport.

 

Vy jste kdysi jednou okomentoval Elit'ácké video na YouTube (ted' už ho tam jaksi nemůžu najít ten komentář.) :-) Čím Vás naše videa zaujala a vyhledáváte zajímavá videa o Vietcongu na YouTube ve volném čase, aby jste si ty slavné doby připomenul?

To bude asi tím, že jsem dělal velkou digitální Stalinizaci a spoustu účtů jsem rušil. Čas od času sleduji a dívám se co se kolem VC děje. Ani ne před měsícem jsem přispěl na addon Vietcong: ,,Hell in the Jungle'' od hráče Melbera. O tom jsem se vlastně také dozvěděl na YouTube. Tím bych chtěl poprosit i ostatní, kdo mají VC jako Srdcovou záležitost, aby něco přispěli.

 

Když se řekne slovo Vietcong, na bázi naší dodnes nejoblíbenější PC hry, co se Vám v hlavě konkrétního vybaví jako první? Co Vás tak zaujalo nejvíc?

Schopnost hry vtáhnout mě do děje, do určité míry koketuje se simulátorem. Třeba to tak ostatní nemají, ale já jsem to opravdu hltal. Další věcí je, že téma Vietnamské války a hlavně Zelených baretů mi je a bude blízké pravděpodobně po celý život.

 

Pokládáte tuto hru za jednu z nejlepších od českých vývojových studií? Kdybyste mohl vyjádřit před několik lety procentuálně hodnocení, jakého čísla by se od Vás hra dostala?

Společně s Mafií, KCD, Mafií 2. Pravděpodobně 100%, byla tam spousta nedokonalostí, ale od té doby se tomu pro mě nic ani nepřiblížilo co do tématiky. KCD je v tomto stejný počin jen z předhusitského období.

 

V té době nebylo moc her jakožto střílečky, kde by hráč mohl zaměřovat a ještě k tomu jak ve stoje do výklonů doleva a doprava, tak to stejně i při klečení. Všiml jste si i téhle stránky věci, když jste hru začal poznávat?

Určitě, když to i po letech zapnu beru tyto funkce automaticky. Ale vím, tehdy to bylo přelomové.

 

Vlastně, když navážu na předchozí otázku, poznával jste kromě pohybů postavy hlavního aktéra Steva Hawkinse i hru samotnou - kampaň, příběh hry od Příletu na Nui Pek?

Velmi detailně, jsem singleplayerový typ. VC multiplayer mě ale pohltil jako žádný jiný. Ztrácím hodiny a hodiny zkoumáním misí a i jejich možností. Takový válečný zajatec šel zvládnout několika způsoby, včetně kompletní tiché likvidace všech nepřátel.

 

Byl jste komukativní typ hráče? Psal jste hodně na herních serverech hodně do chatu?

Nevím tedy, kde je míra, jak je kdo moc komunikativní, ale snažil jsem se komunikovat i koordinovat hlavně v rámci týmu - nálety, útoky, krytí, nějaká strategie. Občas jsem taky někoho potrollil. :D Případně komunikace se známými hráči.

 

I když je Vietcong už velmi stará hra, může jí nějaká dnes ''vymakaná'' hra v něčem konkurovat? Vždyt' Vietcong má své kouzlo....

Za mě rozhodně ne. Tématicky bylo pár kapitol v Black Ops, zde mě spousta věcí naštvala, viz. podvěsné plamenomety na kapsle pod AK u NVA, přebíjení LAW 72 a spousta dalších hloupostí, včetně zkratkovitost misí, celkově hollywoodské zpracování (které nemusí být nutně špatné), kde člověk nemá ani čas ponořit se do děje.

Dále jsem v poslední době zaznamenal Rising Storm 2 Vietnam, ale nemám v plánu se do toho nějak zapojit, nemám na to ani čas. Ještě mě napadlo Bad Company 2 Vietnam, tam jsem před pár lety trávil pár desítek hodin pravděpodobně. To docela šlo, hlavně některé mapy byly moc hezké. Jedinou hru, kterou mám s VC, je KCD. U Vietcongu bych vyzvedl řemeslné zpracování textur, ačkoliv se grafika z dnešního pohledu zdá nic moc. Ostatní tituly z té doby jsou ve srovnání otřesné, na mě textury působí i dnes opravdu přesvědčivě. Myslím, že se už tehdy vytvářely hybridním způsobem z fotek do bitmapu - viz. jeřáb v Halongu.

 

Každého z hráčů zaujalo individuálně něco jinýho. Ale když bych se Vás zeptal, zda jste ocenil i ty dobré konverzace přímo v misích nebo v brífincích? Třeba takový P.J. Defort a C.J. Hornster se často mezi sebou štengrovali... nebo Hornster rád provokoval i ženistu Thomase Bronsona...

Yes, pamatuji si detailně některé hlášky typu: ,,Na to můžeš vsadit svoji černou pr*//'', nebo když jsem ve Třech kaňonech objevil tajnou stezku se slovy ,,Ticho, tohle někam vede.'' a Defort na to vzápětí: ,,A koho to s--//? Zbytečně se zdržujem', já už chci bejt zpátky na základně.'' Je to takové autentické. Když jsem hru hrál poprvé, vnímal jsem to rozhodně emotivněji, než ted'. Ale před rokem jsem si dal sérii tunelů na ''Vietnam'', navodil jsem si atmosféru při svíčkách jen se S&W MK22 model. A brutálně jsem se na několik hodin zapotil. Zvládl jsem to ale bez jediné smrti.

 

Jak vlastně vůbec pohlížíte na český dabing? Tohle je totiž jedna z otázek, které si neodpustím snad u žádného hosta našich rozhovorů pro náš web. A je dejme tomu i oblíbená Vaše postava, kterou jste si oblíbil at' už hlasem českého herce-dabéra nebo její charakteristikou?

Hrál jsem VC i v originále a většinou jsem i u filmů pro originál. U VC ale ne, dabing je perfektní a jsem na něj odjakživa zvyklý.

 

No vidíte a zrovna mě napadá, že by naše čtenáře jistě zajímalo, co takový legendární Výcvikový Seržant, kterého tehdy nadaboval herec Miroslav Středa? Prožil jste třeba Vy osobně malinko podobnou personu za Vašeho působení v povinné vojenské službě?

Vojenská služba se mě bohudík/bohužel netýkala, ale drill jsem si také prožil na (z dnešního pohledu) tvrdých letních táborech, kde ,,noční trestné výpravy'' nebo nucená práce, nebylo nic neobvyklého. Seržantovy hlášky si pamatuji dodnes a občas je házím. Hlavně přítelkyně je moc miluje, v rámci našeho vztahu jsem jí 3 roky zpět nutil dokončit všechny 4 části Výcvikového tábora. :D

 

Zpátky zas ke hře. Jakou misi jste považoval v příběhu Kampaně za povedenou a která si naopak rychle získala Vaše nesympatie a nerad jste tuto misi absolvoval?

Všechny mise jsou pro mě Srdeční záležitost. Velmi rád mám Rádiovou přenosku, kde při těžších obtížnostech na člověka opravdu dopadá tlak přibližujícího se nepřítele a píšt'alky oznamující hromadný útok. Hodně mám rád mise v zarostlé džungli a také šňůru ofenzívy na ruiny v Kambodži, které začínají havárií vrtulníku a končí noční evakuací osamoceného Hawkinse o x km dále.

 

Ještě když se na moment vrátím k Výcvikovému Seržantovi, pobavily Vás jeho hlášky a nadávky?

Jak jsem řekl... ,,Vy bando kre/("-:, opovažte se to takhle podělat ještě jednou! Budete kopat zákopy do betonu čajovejma lžičkama jestli se nezlepšíte! A ted' padejte zpátky, .... neschopný!'' :D

 

Vývojáři si se vším náramně pohráli, i když v každé hře najdeme chyby. At' už velké nebo malé. Jak se Vám líbil nápad v podobě zpestření, když jste ohledal v Kampani některého padlého vietnamského vojáka a z něj Hawkins vytáhnul nějaký ten Intel (fotografie, dokumenty, metály, mapy apod.) a k nim má Hawkins nějaké ty prupovídky? Vtáhne tohle hráče ještě víc do děje hry?

No ovšem, to je přesně to, co dnes hrám chybí a je to obrovská škoda! Dokážete si Vietcong představit s dnešními enginy a možnostmi? Vůbec bych se nebál myšlenky remastru Vietcongu - hybridu akčního a RPG žánru, to by bylo něco!

 

A když jsem se zmínil o těch chybách... jakého největšího pochybení jste si ve hře všimnul Vy? Za mě a vlastně i spósta hráčů to bude, že Vietcongové střílí díky špatně vyřešenému enginu suverénně skrz hustý keř, jako by tam vůbec nebyl a Vy ho pochopitelně nevidíte...?

Ano, to může způsobit pár frustrujících chvil hlavně v hustém porostu. Občas mi lezli na nervy až moc ''všímaví'' VC při válečném zajatci, ale já už si na principy hry zvykl hrozně hrozně dávno, takže mě to netrápí.

 

Jakou přezdívku jste ve hře používal a jakou postavu? Popřípadě i pokrývku hlavy, jako je klobouček, helma...?

USSF SFC. George Broz

Jako postava Warren Douglas a tygrovaný klobouk s ohnutou krempou na jedné straně.

 

Byly v těch slavných časech Vietconga i chvíle, kdy jste se domluvil třeba s přáteli na pařbu po LANce v nějaké PC herně nebo jste si i po internetu domluvili, na který server si půjdeme zapařit?

Ano, často jsem s kamarády navštívil slavný iClub ''íčko'' v Jihlavě, jehož majitel se v roce 2009 oběsil. Čest jeho památce. I po netu jsme hráli.

 

V jaké frekvenci jste rád hrával? Denně, pákrát do týdne? A jestli dopoledne nebo večer?

Jako student ZŠ vždy, když to šlo i celé hodiny. Pamatuji, že jsem hrál singleplayer i v autě na dlouhých cestách s rodiči na notebooku. Sláva byla, když jsem byl nemocný a v posteli jsem mohl hrát celé dny v podstatě bez přestávek.

 

Jakou jste si oblíbil zbraň? Já, když jsem začínal, tak to byla M16 a klenot pro mě byl Thompson.

M16, M1 Karabina, M14, Sten MKII S, Colt Government M1911A1, Revolver 38., Remington M870.

 

Také bychom asi neměli zapomenót na tu otázku, jestli se Vám líbily i úvody misí v podobě videosekvencí? Asi se shodneme na tom, že video je dobré uvedení do daného děje, než když se hned se svou jednotkou během jednoho kliknutí z bunkru v táboře ocitnete v misi?

Dodnes si je pouštím i na YouTube, opravdu je to pro mě Srdeční záležitost, takže když jsem objevil třeba video vypuštěného briefingu z mise z Red Dawn, měl jsem v očích jiskry.

 

Jakou jste si pro hru vlastně zvolil obtížnost, když jste ju začal hrát a poznávat? Hrával jste třeba bez HUDu (kompletní odstranění ukazatelů zdraví, munice, křížku pro střelbu bokem uprostřed)?

Ze začátku, což si matně pamatuji (2003), jsem hrál velmi jednoduchou, později Normální i Těžkou. Na Vietnam jsem hru ale nikdy nedohrál, přes určité mise jsem se prostě nemohl dostat (Radiová přenoska). Ale některé jednotlivé mise jsem hrál na Vietnam zase rád, třeba tunelové pasáže.

 

Co podzemní tunely? Hodně se o nich tradovalo, že je vesměs všichni hráči nesnášeli, i když se našli i takoví, pro který je prolézat byla sranda a výzva. Prošel jste si v Nastavení i doplńky, jako je třeba baterka?

Tunely miluji. Stejně tak miluji, když jsem je s kamarádem hrál v rámci COOPu. S baterkou jsem nikdy neměl problém v rámci hry, od začátku jsem věděl, že ji mám použít. Tady mám sen na novou Coop mapu, kterou jsem zatím nikde neviděl a nehrál. Jednalo by se o pasáž druhé velké a spletité části tunelů (škola/rádio/kuchyň a podobně), kdyby byla mapa se zbraněmi na rozebrání na začátku, hlavně S&W MK22 Model, byla by ideální na precizní práci v týmu.

Musela by ale být v absolutní tmě. Mapy, kde hapruje osvětlení, kazí celou atmosféru. Za mě je dobrá třeba !Nemesis!DarkTunnels. Byl bych moc rád, kdyby byl někdo schopen jí vytvořit, kdyby se se mnou spojil. Klidně a rád za práci něco přispěji????

 

Vzpomenete si na videosekvenci Let na Po Tlong Karai, kdy je potom Hawkinsova jednotka se svým vrtulníkem sestřelena? Bylo fajn trošku začít i ten frontální útok ze vzduchu - vidět ve formaci letět vrtulníky a následný přelet nad nima se stíhačkama? Opět - je to dobré vtáhnutí do hry?

Opakuji se a budu se opakovat: Jedna z nejoblíbenějších dějových linek. Kdyby piloti nebo dveřní střelci přežili, bylo by to ještě zajímavější (realističtější).

 

Jaký herní mód jste si oblíbil a proč tomu tak bylo? Coop, CTF, DM a tak dále? Který?

Rozhodně vítězí Coop. Mrzí mě, že spoustu módů nikdy nikdo nehrál a je to obrovská škoda. Ani sám nevím, jak fungují a co mě mrzí nejvíce, že nikdo nehraje komplexnější Coop módy třeba z Red Dawnu. Sám jsem narazil na komplexnější mapy. Některé jsou nestabilní nebo nejdou vůbec spustit, třeba [JPV]RedZoneBeta4. Obecně JPV se snažili o komplexní mapy se spojeneckými Boty, ale bohužel se mi mapy nepodařilo stabilně rozjet. Opět prosím, pokud někdo znáte, hrajete realistické a interaktivní mapy, prosím o tipy nebo kontaktování, opravdu bych si někdy rád zahrál třeba ty z Red Dawnu.

 

Byl jste schopný hrát Vietcong třeba za jeden den skoro od rána do večera? Pohltila Vás jeho vášeń natolik?

Jak jsem říkal, když to šlo (bez vnějších vlivů), úplně v pohodě. :D

 

Zkóšel jste si zahrát i Vietcong 2? Jak byste toto pokračování hry ohodnotil?

Ano, Vietcong 2 měl perfektně našlápnuto. Bohužel to nevyšlo a velký problém byly zásahy od tuším Take 2, pokud se nepletu. Perfektně je vše shrnuto v přednášce ''Vietcong 2 Post Mortem'' , která je někde na YouTube. Vím, že to měla být obrovská hra a vývojáři měli obrovské plany. Jak to ale dopadlo, všichni víme a je mi z toho upřímně hodně smutno.

 

Pokud jste hrál i více stříleček na PC, do jakého pořadí byste Vietcong Vy osobně zařadil?

NO. 1.

 

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku

 

Setkal jste se i s nějakou spoluhráčkou, která Vietcongu propadla a hrála ho velmi ráda?

S děvčetem jsem se nesetkal. Přítelkyni se ovšem moc líbí příběh (společně jsme ho dohráli) a MP také zkoušela.

 

Absolvoval jste někdy osobní živé setkání s hráčema Vietcongu? Účastnil jste se třeba i nějakých těch oficiálních Vietcong turnajů?

Bohužel nikdy jsem nebyl na turnaji, ale kdyby se konal, rád bych se zúčastnil.

 

Byl jste někdy v nějakém uskupení? At' už CTF klanu nebo Coopové komunitě?

Oficiálně ne. Bohužel ale měl jsem pár lidí, se kterými jsem hrál z osobního kruhu. Některé notorické hráče z dřívějška jsem viděl i před měsícem. =GONZO=, Melber, Victor Myson a tak dále.

 

Byl jste příznivec nových uživatelských map, než hrát dokola pořád ty základní od vývojářů?

Mám rád realistické mapy originální i nové. Mapa, která mě před měsícem dostala do kolen, je BrownWater_beta_1coop . To je můj šálek čaje! Tak by to mělo vypadat! Uvítám tipy na podobné mapy, už jen ta kreativita, kde v úvodu jedou čluny NAVY SEALS!!! K--//, tak to má vypadat! Některé mapy jsou hnus. Chápu ale, že je to šíleně náročné, já sám to bohužel neumím.

 

Propadl jste těm začátkům po roce 2003, kdy se hojně Hrával veleslavný HalongPort na CTF, který byl a vlastně dá se říct je dodnes velmi populární?

Jasně, Halong je klasika, ale já mám třeba hrozně rád Halong Night. :)

 

Když přišlo vydání datadisku Fist Alphy, bylo v něm něco nového, co Vás zaujalo? Co třeba možnost nasazování bajonetu na některé zbraně a dokonce i na odstřelovačku SVD Dragunov?

Bajonety, mapy a hlavně příběh!

 

Taktéž jako u Vietconga 1 bych se zeptal, která mise pro Vás byla tak nejzajímavější a která nejtěžší ve Fist Alphě? U těch nejtěžších to ale asi budou ty dvě poslední, že, Baterie polních děl a Ohnivé peklo...

Co se týká obtížnosti, máte naprostou pravdu. Zajímavé jsou všechny a hlavně všechny jsou nějak inspirované příběhy, ne jen USSF, ale i jiných sil z Vietnamu.

 

Tohle pokračování mělo poněkud nestandardní chronologický postup. Místo pokračování po VC1 to bylo vrácení se v čase zpět, kdy se teprve Nui Pek budoval a do toho hráč hraje za předchozího lídra jednotky Warren Douglas. Jak jste pohlížel na tuto předchozí návaznost na Jedničku?

Normálka jako v literatuře i filmech - prostě retrospektiva. Nic neobvyklého. :) Příběh samotného založení základny Nui Pek jsem hltal hlavně všechny cute scény, které byly opravdu povedené a Fist Alpha šla v tomhle o hodně dále!

 

Jste pyšný na to, že Vietcong vyšel tenkrát do prodeje vůbec jako první kvalitní a jíž moderní česká hra na světě, zaměřená na válku ve Vietnamu? Dá se konstatovat, že tohle byla pomyslná pecka českého herního průmyslu?

Jsem velmi pyšný a kvalitnější hru z Vietnamu jsem nikdy nehrál. Obecně tenhle žánr není moc populární, i když nechápu proč. Konkrétně USSF a příběh jednoho, i když smyšleného A teamu na Centrální vysočině, byl perfektní výběr. Částečně si myslím, že to bylo takové poděkování mladých lidí, vesměs antikomunisticky založených, kteří chtěli připomenout pár let po revoluci, co Komunisté třeba ve Vietnamu napáchali. Už jsem se setkal s názorem, že Vietcong je tendenční hra, která člověku nutí jeden pohled - tyhle s -/_=/* já neberu. Jsem z rodiny, která byla za minulého režimu perzekuovaná a situace v Asii byla daleko horší. Mimochodem, Nui Pek i jeho osud je inspirován táborem Lang Vei na Centrální vysočině.

 

Vlastně - kdy a kde jste poprvé Vietcong okusil? V kterém roce to bylo? Bylo to doma, u kamaráda, u známých? Jaké převládaly pocity a dojmy ze hry, pokud se jednalo o DEMOverzi?

Poprvé u kamaráda. Koupil jsem si originál - 3. třída 2003.

 

O českém dabingu už zmínka padla. Poznáváte třeba z filmů, seriálů nebo dokumentů hlasy postav a tím pádem odhalí svou pravou tvář?

Ano, občas. Třeba Martin Stránský, co nadaboval neznámé americké vojáky. :)

 

Ono vlastně, díval jste se zde, na našem Elit'áckém webu, do sekce Dabéři postav? Tam jsou jejich fotografie a dostupná video o nich z YouTube.

Ano, díval jsem se. :)

 

Hrál jste Vietcong v anglické verzi dabingu? Já zkóšel DEMO - mise Havárie v džungli a nebo i na YouTube si uploadují videa hráči ze zahraničí a mě to teda nijak moc nenadchlo, přičemž ačkoliv je to naše česká hra, tak mateřský jazyk mají Američani anglický. Působil na Vás anglický dabing autenticky?

U kamaráda jsem hrál US dabing. Pamatuji si hlasy. Nějak mě to neuráželo, mělo to ale hodně ''British akcent'' . :D

 

Jak na Vás v prvních dojmech působila grafika a také celkové prostředí hustých džunglí, delty v pohodí řek, rýžová pole...?

Byl jsem z toho úplně mimo... je to jíž 17 let...

 

A co ostatní ozvučení, jako bylo třeba pleskání listy střelbou ze zbraně?

Mám kompletní zvukovou knihovnu vyextrahovanou a připravenou k použití, kdybychom někdy třeba něco točili, takže asi tak.

 

Víte o tzv. ''Easter Eggech'' ? To jsou různé kuriozity ve hře úmyslně od vývojářů naprogramované. Třeba právě v misi Havárie v džungli jsou na jednom ze stromů blízko cesty hodiny, které visí na odlehlé straně kmene. Ty hodiny ukazujou reálný čas a když je celá hodina, vyjede ven kukačka. Nalezl jste tuto nebo i ostatní kuriozity?

Ano vím - hodiny jsou z Mafie, znám VC zombie při příletu, strašidelného Bronsona ve zbrojnici, Kapitána Rosenfielda jsem již popsal. Myslím, že na více si nevzpomínám.

 

Například ještě v poslední misi v Jedničce, kdy Nui Pek za ranního rozbřesku napadnou tanky, lze pomocí cheatu nesmrtelnosti na tank vylézt a opatrně i přes jeho hlaveň vyjít mimo Nui Pek a dopředným směrem přímo po cestě lze najít za okrajem mapy na nebi přišponované na místě stíhačky, které jsou připravené k závěrečné videosekvenci, kdy bombardujou Nui Pek. Napadlo Vás někdy Nui Pek pro zvědavost opustit a narazil jste na tyto stíhačky?

Okolí znám velmi dobře. Šikovně jsem opustil hradby již při příletu a i v závěrečné misi jsem to zkoušel s cheatem. Podařilo se mi to i u nočního překvapení, kde jsem nepřátele zlikvidoval zvenčí.

 

Měl jste oblíbené hráče, se kterýma jste se rád stýkával na herních serverech? Vzpomenete si na jejich nicky?

Pár jich bylo, někteří dodnes. Nechci komolit nicky. :)

 

Strávil jste někdy v jihovýchodní Asii dovolenou? Nejčastějším letoviskem na dovolené i u českých turistů bývá Thajsko, což není od Vietnamu tak daleko...

Byl jsem ve Vietnamu i v Thajsku. Chystám se do Kambodži a do Laosu + severní Vietnam. Miluji jihovýchodní Asii. Všiml jsem si třeba, že slavné ruiny Po Tlong Karai jsou ve skutečnosti ruiny blízko města Phan Rang blízko pobřeží.

 

Měl pro vás Vietcong i trochu vzdělávací charakter? Dozvěděl jste se lépe a blíže, jakou historii psala válka ve Vietnamu? Četl jste třeba dokumenty v Hawkinsově bunkru, než jste misi začal?

Pročetl jsem všechny dokumenty, dodnes je mám v PDF uložené. Jsem aktivní člen reenactingového klubu USSF. Takže Vietnam mě neopustil a historie a reeanctment se stal neodmyslitelnou součástí mého života.

Viz. náš Facebook:

A-218 62-65 & A-204 B-20 MSF Pleiku & Kontum ''Mike Force'' 67-69 - Hlavní stránka

 

Je podle vás zpestřením, že kromě létání ve vrtulníku, kdy lze z něj střílet a poté i vystópit (mise Rádiová přenoska ve Vietcongu 1), tak se lze projet i džípem a také se plavit motorovou lodí, třebaže ju Hawkins jakožto hráč neřídí (mise Řeka Khe Bana)? Že to zkrátka není jen o patrolách pěšky v džungli?

Všechny zmíněné mise mám rád a mám tolik příběhových nápadů z literatury. Velmi mě mrzelo, že se v příběhu nevyužívá jízda náklad'ákem M35 ''REO''. Jednou jsem ho, nevím jak, rozjel v rychlé bitvě Cambodia, ale už se mi to pak nikdy nepodařilo.

 

Na závěr tohoto rozhovoru bych se Vás chtěl zeptat, jaké celkové vzpomínky a zážitky si z Vietconga odnesete?

Je to hra, která ovlivnila a vypěstovala ve mně v dětství zájem o Studenou válku. Z počítačové hry jsem to s kamarády, kteří to měli podobně, přetransformoval do reeenactingového klubu, který držíme dodnes. Rád se k Vietcongu budu vracet i v budoucnu.

 

Poslední otázka: Jak hodnotíte rozhovor s Vámi? Byly pro Vás otázky těžké? Jste rád, že jste se veřejně mohl podělit s ostatníma hráčema, nebo ve většině případů dnes už špíše čtenářema našich rozhovorů?

Otázky jsou v pohodě a jsem rád, že někdo udržuje komunitu okolo aktivní. Také jsem nikdy nedostal prostor se ke hře tak explifikovaně vyjádřit, takže tímto srdečně děkuji. :)

 

 

S pozdravem a přáním hezkého dne

Jiří Brož

 

            Díky moc za poskytnutý rozhovor! Mnoho zdraví, štěstí a at' je Vietcong pro Vás tou nejzábavnější hrou na celém světě až na věky! :-) Určitě se všichni v rámci svých možností budeme hry nadále držet, at' už aktivně nebo pasivně! Mějte se hezky, Georgi a at' se Vám daří nejen po stránce herní, ale i té osobní!

 

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku

 

,Ani nevím jak jsme se k sobě dostali,'' přiznává náš host ,,v etapách často
 okolo zimního zkouškového jsem se v rámci odpočinku, v průběhu studia, často
 vracel k VC. Hlavně, když bylo škaredé počasí a měl jsem líné chvilky. Už si
 vzpomínám, myslím, že jsem od Vás chtěl save, kde se v první misi řídí
 M151.'' :)