Nedotažené rádiové komunikace v Kampani hry

13.08.2022 10:12

 

    Naše oblíbená hra toho skrývá opravdu hodně - aspoň co se kuriozit nebo i pouhých zajímavostí týče. Pochopitelně, že vlastně každá PC hra své kuriozity, ale ty ostatní necháme úplně stranou. Mezi hráči se najdou zvědavci, kteří přímo v misích nebo na střelnici před misí hledají něco, co by je mohlo překvapit, dělají různé dostupné pokusy, co jim hra dovolí. Jako je například nesmrtelný zombie ženijního seržanta Thomase Bronsona po vystřílení všech lahví na střelnici před ,,Třemi kaňony''. Zajímavostí u Bronsona je to, že když hráč po něm hodí granát, tak (aspoň mně se to tak stávalo) mi hra celá spadla ven do Windowsů. (pod článkem je odkaz pro zhlédnutí této téměř nesmrtelné zombie) Bronson se dá zabít ,,nacheatovaným'' granátometem.

Další věc a asi jedna z těch nejzajímavějších v celém Vietcongu vůbec a taky byla párkrát v archívu předchozích článků v sekci Novinky zmíněna, jsou hodiny zavěšené na stromě v misi ,,Havárie v džungli'' . Jsou jenom pár metrů od stezky, směřující na kopec Po Tlong Karai po hráčově levé ruce kolem poslední skupinky ozbrojených Vietcongů u malých rozpadlých ruin. Když tyto hodiny hráč člověk najde, na první pohled by na nich nebylo až tak úplně zvláštního a to ani v té chvíli, když odbije celá hodina a vyjede párkrát ven klasická kukačka, kterou všichni známe a zakuká nám. (opět pod článkem je odkaz pro zhlédnutí těchto hodin)

Mnohem větším překvapením však pro někoho může být, že tyto hodiny ukazují reálný (Windows systémový) čas Vašeho počítače. Pokud hrajete Vietcong ku příkladu třeba v 17:30 reálného času, pak naprosto totožný čas ukazují i ručičky na těchto hodinách v hustě zarostlé džungli, kde byl sestřelen vrtulník s jednotkou ,,Pěst Alpha'', kterou vede nám všem známý velitel jednotky Steve R. Hawkins. Když člověk ukončí hru a vrátí se do ní v 18:15 (ale pravděpodobně by mělo bohatě postačit, pokud hráč pouze na několik minut jen vyjede z mise do MENU hry) , hodiny opět budou ukazovat stejný čas 18:15.

Je zajímavé a obdivuhodné, kde kromě primárního vývoje hry autoři z PTEORODONu měli ještě čas a prostor na takové ''serepatičky'' . A že jich pár dalších je, nicméně necháme je opět stranou. Předmětem tohoto článku je klasická rádiová komunikace, at' už nejčastěji s ,,Hotelem Šest'' nebo s pilotama z vrtulníků ''Úháček'' - jedny ze symbolů války ve Vietnamu. Člověk kolikrát nechce čekat, až Hawkins nebo Douglas ve Fist Alphě domluví celý dialog s volající protistranou. Tohle dělají zejména někteří YouTubeři, kteří se s tímto ''vykecáváním'' nechtějí zdržovat.

Co tedy hráč předpokládaného logicky udělá? Přesně tak - svou nastavenou klávesou (nejčastěji a standardně Enterem) přeruší (nebo spíše natvrdo ukončí) rádiovou komunikaci. A dál nic? Tímto to skončilo? Dá se říct, že jenom částečně. Možná si spousta hráčů ani sluchově nevšimlo, že pokud zrovna mluví Hawkins, tak po ukončení si odkašle. Pokud hráč ukončí rádiovou komunikaci s Rosenfieldem a ve chvíli, kdy mluví kapitán, odkašle si zase on. To stejné dělají i piloti z vrtulníků, kteří si odkašlají také a někdy nejhlasitěji. Toto odkašlávání má být údajně jako takové ,,přeskočení'' konverzace, kdy tento efekt urychlí hlášení s tím, že všechno je jakože jasné a komunikace proběhla. Nutno ale dodat, že zvláště piloti si někdy odkašlají právě takovým způsobem, že to v hráči dokáže vyvolat i lehčí smích. :-)

Nikdo z nás se zřejmě už nedozví, proč postavy zvláštně a z jakého důvodu odkašlávají, proč tohle vývojáři do hry nechali ''nadabovat'' a zakomponovali to tam, když nechceme poslouchat celou komunikaci a máme tu možnost ji přeskočit. Ono ostatně - většina z nás hru zná v podstatě nazpamět' kompletně celou a tak si to každý druhý z nás umí všechno odříkat i sám. :-D Nicméně jistá věc je, že Vietcong at' už jako celek, tak stejně tak i jeho různé části/zaměření byly zvědavýma hráčema ,,na vlastní pěst'' probádány od Příletu Hawkinse na Nui Pek až do dokonce a od shora dolů. Nicméně otázkou je, jestli ta všechna překvapení byla již odhalena a nebo hra v sobě ještě stále v misích, v Hawkinsově bunkru, na střelnici a nebo v možnosti MENU ,,Rychlých bitkách'' skrývá něco dalšího - dosud nepoznaného? A nebo něco zajímavého ve složce Vietcongu - v jeho souborech, na pevném disku Vašeho počítače. Nějaké zakomprimované zvuky, ještě jiné hlášky postav ze hry, které nebyly vydány a běžná veřejnost je zatím stále po 20 letech nenašla a tak dále a tak dále. Co myslíte?

 

Odkazy - obě Fotogalerie:

Střelnice před misí ,,Tři kaňony'' - zombie Thomase Bronsona

Hodiny v misi ,,Havárie v džungli'' v údolí Khe Areh