Poznámky k serveru

 

    Herní server jakožto uživatelský není zpravidla stabilní a může kdykoliv dojít k jeho nečekanému výpadku. At' už je chyba v samotné hře, kdy hra vyletí až na ''plochu'' do systému Windows nebo jednoduše na okamžik spadne připojení k internetu - v obou případech pokud administrátor včas neinformuje ostatní hráče o úplném ukončení hry, je po těchto výpadcích server o pár minut znova založen a je možnost se zase připojit.

U tzv. dedicated stálých serverů, jejichž provoz je nepřetržitý (24 hodin denně nonstop a jsou stabilnější) se to taktéž stát může. Rozhodně ale né tak často, jako u těch uživatelských. Na Elit'áckém serveru Crocker's Public Server. [CZECH] , který v tomto ohledu není výjimkou, je ohledně změn map zaveden jeden nucený úkon:

 

Pokud jsou na herním serveru více jak 4 hráči, tak administrátor těsně před vypršením času aktuálně hrané mapy oznámí, že shodí server a založí ho znova, pokud se aspoň 2 hráči pouze na tento moment přeměny mapy ze serveru neodpojí. Proč se praktikuje tenhle krok? Protože tento zdůrazněno UŽIVATELSKÝ server nezvládne tolik klientů (včetně i s administrátorem) načíst do další mapy.

Pokud jsou hráči přesně 4, tak bud' opět při změně mapy server celý spadne nebo přežije s tím, že minimálně jednomu klientovi server zase spadne a ostatní zůstanou připojeni a načítá se jim mapa.

Pokud je hráčů v počtu méně jak 4, tak server bez problémů načte následující mapu, která je založena v seznamu serveru.

Je to opravdu jak se říká ''hodně blbý''. Je to technicky nevychytané, ale tohle by byl snad ten nejmenší problém. Důležité hlavně je, že server může být v provozu a pingy většiny hráčů jsou akceptovatelné, pokud je server vytížen z většiny kapacity nebo úplně. Nicméně v nejposlednější době se stává ta skutečnost, že mně samotnému při počtu 4 hráčů server nespadne a většinou se další mapa bez problémů načte. Těžko říct, jestli je to dané rychlejším připojením k internetu, než bývalo v dřívějších dobách.

 

Jako takovou pikantností je, že administrátor zakládá mapy dle reálného počasí venku. Pokud je slunečno, polojasno atd., jsou většinou dle nálady založeny mapy s hezkým počasím a pro trochu schlazení i jedna mapa s deštěm. V případě deštivého počasí jsou v drtivé většině zakládány deštivé mapy nebo méně přehledné, ponuré apod. Z důvodu celkové atmosféry při hraní - déšt' v reálu - déšt' ve hře... Jindy zase jsou mapy zakládány podle naplánovaného výběru různorodě.